Żyjesz w pojedynkę i zdarzyło Ci się poszukiwać towaru/usługi dla ciebie, a otrzymywałeś promocyjną ofertę dla rodzin lub wręcz klientów kupujących hurtem? Osoby samotne to aż 7 milionów Polaków, którzy stanowią dużą grupę konsumencką. Single nie tylko pragną chodzić na randki przez portale randkowe, które odpowiadają na ich potrzeby ale chcą także by inne problemy zostały zauważone. Single oglądają reklamy niedobrane dla nich, przedstawiające uśmiechnięte rodziny. A co z potrzebami tych, którzy ciągle poszukują swojej drugiej połowy, a ich plany rodzinne należą do bliżej nieokreślonej przyszłości? Tak, jak osoby te chętnie chodzą na randki internetowe, tak samo szukają oferty produktów i usług skierowanych specjalnie do nich. Portal randkowy MyDwoje zapytał singla: "Jakie usługi lub produkty dla singli najczęściej kupujesz lub interesujesz się nimi? ". Zobacz, jakie są główne potrzeby singli i na co single byliby gotowi wydać pieniądze.
Rynek singli jest rynkiem dość specyficznym. Czy dla tej grupy odbiorców pojawia się najwięcej ofert imprez, kursów, warsztatów i promocji? Najczęściej proponowanymi są wyjazdy popularne zwłaszcza w okresie wakacji, Sylwestra i świąt. Są to głównie wyjazdy połączone z obchodami tych szczególnych dni w gronie osób również poszukujących partnera. Mimo, że singlom daje to dodatkową szansę na poznanie drugiej połówki, zainteresowanie tą usługą jest mniejsze od oczekiwanego. Na imprezy okolicznościowe typu Sylwester lub Walentynki wybierze się 13% mężczyzn i 9% kobiet. Według badań MyDwoje tylko 17% singli zapytanych o to czy wolą wyjechać sami czy w gronie znajomych lub rodziny odpowiada, że bierze pod uwagę właśnie wyjazd w pojedynkę. Na wyjazd zagraniczny integracyjny dla singli (np. żagle) zdecyduje się jedynie 9% kobiet i 4% mężczyzn, natomiast oferty zorganizowanego wypoczynku w kraju dla singli poszukuje 13 % kobiet i 8% mężczyzn. Większość woli, by towarzyszyła im rodzina lub bliscy znajomi - szuka więc oferty dostosowanej do tych potrzeb. Większym zainteresowaniem cieszą się warsztaty czy spotkania, na których można czegoś nowego się nauczyć, kogoś poznać - niestety, tego typu ofert jest znacznie mniej. Propozycję kursu dla singli, np. gotowania, fotografii, tańca przyjmie z chęcią 12% pań i 9% panów, a na imprezy dla singli typu wieczór taneczny, kręgle, speed-dating, obiad z singlami z chęcią wybierze się 14% mężczyzn i aż 17% kobiet.
Single online najmniej zainteresowani są nabywaniem przedmiotów, t.zw. codziennego użytku w promocjach przygotowanych dla nich. Być może wynika to z faktu, że nie lubią chwalić się życiem osobistym na forum. Mogliby zostać zbyt łatwo sklasyfikowani, a przecież swoje singielstwo traktują wyłącznie, jako stan przejściowy i taka oferta byłaby przydatna tylko na chwilę, więc nie jest godna uwagi. Jedynie 3% respondentów oczekuje możliwości nabycia artykułów RTV i AGD w specjalnej promocji dla singla. Zdecydowanie większym zainteresowaniem, bo aż 18% samotnych, cieszyłyby się produkty żywnościowe w małych opakowaniach, np. półlitrowe mleko, których wciąż jest na rynku zbyt mało albo ceny w porównaniu do większych opakowań są zdecydowanie mniej korzystnie. Promocje na żywność dotyczą zazwyczaj zakupu dużej ilości tego samego produktu – w t.zw. Big paku. Może spece od reklamy i promocji zaproponują wreszcie singlom zakup kilku małych opakowań różnych produktów w formie zestawu w super cenie?
Jedynie co dziesiąta samotna osoba poszukujących partnera z internetowym biurem matrymonialnym deklaruje wcześniejsze doświadczenie bądź zainteresowanie udziałem w tradycyjnym, stacjonarnym biurze. Randki online, widać, dodały wielu singlom odwagi, by otwarcie mówić np. pani szuka pana i odważnie online poszukiwać bliskości i związku. Część respondentów byłoby jednak chętna zapłacić za poradę specjalisty coacha, wskazówki, rady i analizę dotychczasowych poczynań z zaznaczeniem mocnych i słabych stron. Dlatego 11% panów i 5% pań decyduje się skorzystać z coachingu dla singli dotyczącego relacji damsko – męskich. Tylko 2% zapytanych pójdzie krok dalej i zdecyduje się na sesję dla singla z psychologiem.
Z
badań przeprowadzonych przez portal dla singli MyDwoje.pl wynika, że
rynek singli jest w Polsce wciąż zbyt mało zauważany, ale również
sami single nie upominają się wystarczająco o ofertę dostosowaną
szczególnie dla nich.
40%
singli przyznaje, że ich obecny stan nie jest dla nich komfortowy i
tęsknią właśnie za życiem w związku i rodzinie.
Zainteresowanie osób samotnych skupia się najbardziej na potrzebie
kontaktu z innymi singlami w podobnej sytuacji – w czasie urlopu i
na co dzień w ramach imprez dla singli i ciekawych spotkań.
Codzienności dotyczy również apel singli o zauważenie ich podczas
tych najprostszych, koniecznych spożywczych zakupów.
Czytaj również: