Ebo.edu.pl cytuje MyDwoje: e-commerce po zmianie przepisów.
Pomimo dużych nakładów pracy, jakie niesie ze sobą właściwa implementacja nowych przepisów, przedsiębiorcy przekonują, że warto. ebo.edu.pl cytuje MyDwoje: e-commerce po zmianie przepisów:
„Nowe przepisy są pewnym obciążeniem dla przedsiębiorców. Spowodowały bowiem niemałe koszty związane z ich wdrożeniem, a także, w bieżącym funkcjonowaniu serwisu, generują większe nakłady pracy i dodatkowe koszty obsługi księgowej. Nowe rozwiązania są dla konsumentów wielkim udogodnieniem i zachęcają do zakupów w sieci. Przestrzeganie nowych przepisów pozwala zaś solidnym firmom wyróżnić się na tle konkurencji. Podsumowując, wprowadzone zmiany oceniam pozytywnie” – dodaje Katarzyna Bieber, założycielka serwisu MyDwoje.pl
Zadowoleni kupujący i dyskusyjne odszkodowanie. Nowa ustawa umożliwiła przedsiębiorcom możliwość ubiegania się o odszkodowanie od kupujących za zmniejszenie wartości rzeczy wskutek niewłaściwego sprawdzania. Ustawodawca nie określił jednak wytycznych, jak w praktyce wyliczyć wysokość odszkodowania. Nie ma również orzeczeń sądowych, na które można się w tej kwestii powołać.
Sprzedawcy internetowi muszą więc samodzielnie stworzyć zasady, na podstawie których będą ustalać, dokumentować i dochodzić odszkodowania od kupujących. Przy tworzeniu zasad postępowania e-sprzedawcy powinni jednak uważać, aby nie ograniczyć praw konsumentów.
Czytaj publikację > ebo.edu.pl (czerwiec 2015)