Prowadzenie rozmowy telefonicznej | Dobre wrażenie przez telefon

Rozmowa telefoniczna jest szczególną formą kontaktu. Przez telefon rozmawia się łatwiej. Należy jednak podchodzić do niej z pewną ostrożnością. Pamiętajmy, że nie widzimy naszego rozmówcy, jego sposobu poruszania się, gestów oraz mimiki, a więc nasze wyobrażenia mogą nas szybko zwieść. Kiedy po raz pierwszy dzwonimy do osoby poznanej przez portal randkowy, chcemy zrobić na niej jak najlepsze wrażenie, dlatego rozmowa telefoniczna może okazać się nieco trudna. Jak wykazują badania, w kontaktach międzyludzkich najwięcej informacji czerpiemy nie z tego, co powiedziane wprost, ale ze sposobu, w jaki się wyrażamy. Prowadzenie rozmowy telefonicznej nie musi być stresujące. Portal dla Singli MyDwoje.pl podaje wskazówki na co zwrócić uwagę, aby dobrze się zaprezentować.

Jak prowadzić rozmowę telefoniczną?

Można przygotować się do rozmowy, zmienić głos i sposób intonacji – wszystko dlatego, że chcemy wypaść jak najlepiej. Nie widząc drugiej osoby, zaczynamy ją sobie wyobrażać, często idealizować i dodawać  jej cechy, których nie posiada. Pamiętajmy, że mowa ciała na pierwszej randce nie pozostawi żadnych wątpliwości co do drugiej osoby. Łatwo wtedy o rozczarowanie obydwu stron, gdy nasze wyobrażenia rozminą się z rzeczywistością, a znajomość dzięki długim rozmowom telefonicznym zdążyła się już zacieśnić. Niekiedy  stres na pierwszej randce powoduje , że świetny mówca, sypiący jak z rękawa anegdotami i dowcipami, w rzeczywistości okazuje się podenerwowaną osobą, nie potrafiącą zebrać myśli.

Aby nie popaść w pułapkę fantazji, skróć rozmowę telefoniczną do grzecznościowej wymiany i podstawowych informacji, służących umówieniu spotkania. W ten sposób - być może - oszczędzisz sobie  rozczarowania, a drugiej osobie zawodu, gdy miałaby się dowiedzieć, że nie odpowiada wyimaginowanemu obrazowi w Twej głowie.

Kulturalne i grzeczne telefonowanie

Na co zwracać uwagę w czasie rozmowy telefonicznej? Jeśli obawiasz się, że nerwy mogą wziąć górę, zapisz, co chcesz powiedzieć. Warto skupić się na tym, by nasz przekaz był spójny i zrozumiały. Jeżeli się denerwujesz, mów krótkimi prostymi zdaniami. Nie daj się ponieść własnej fantazji. Nie snuj opowieści o swoich przygodach. Nie wymyślaj nieprawdziwych historii. Pamiętaj, że „podkolorowanie” rzeczywistości i tak wyjdzie na jaw podczas spotkania. Wtedy zaś druga osoba może mieć do Ciebie uzasadnione pretensje, jeżeli wcześniej przedstawiałeś się w innym świetle. Doceniaj szczerość drugiej strony i odpłać tym samym! Zapisanie tego, co chcesz powiedzieć, pomoże Ci również zadbać o formę Twojej wypowiedzi. Posługuj się poprawną polszczyzną, staraj się unikać błędów.

I jeszcze jedno… uśmiechaj się! Zarówno w przypadku spotkań twarzą w twarz, jak i podczas rozmów telefonicznych. Ten, z kim rozmawiasz, „usłyszy” uśmiech w twoim głosie. Rozmowy z osobami pogodnymi są przyjemniejsze, dobrze wpływają na nasze samopoczucie, znakomicie rozładowują nerwową atmosferę i pomagają poczuć się swobodnie.

Rozmowa telefoniczna a savoir vivre

Pierwszego wrażenia, nie da się zrobić dwa razy, dlatego zanim rozpoczniesz rozmowę przez telefon, powinieneś poznać zasady savoir vivre prowadzenia rozmowy telefonicznej. Bardzo ważne jest, aby kierować się dobrymi manierami, być uprzejmym i kulturalnym.

Jeśli po raz pierwszy dzwonisz do nowo poznanej osoby i chcesz zrobić dobre wrażenie:

  • Zanim zatelefonujesz zapisz na kartce to co chciałbyś przekazać, o co zapytać.
  • Zapytaj czy nie przeszkadzasz, to ważne, Twój rozmówca powinien móc swobodnie rozmawiać.
  • Mów wyraźnie, koncentrując się na temacie rozmowy. Pamiętaj, że sposób w jaki się wysławiasz charakteryzuje Twój poziom kultury i Ciebie samego.
  • Moduluj głos, zwróć uwagę na jego barwę i brzmienie. Ciepły, miły głos odbierany jest dużo lepiej niż wysoki i drżący.
  • Kontroluj akcent wypowiedzi, podkreślając ważne słowa, zapobiega to monotonii rozmowy.
  • Unikaj wyrazów obcojęzycznych, nie masz pewności czy rozmówca je zrozumie.
  • Uśmiechaj się czasem, uśmiech rozładowuje nerwową atmosferę i pozwala łatwiej prowadzić rozmowę.
  • Słuchaj, nie ma nic gorszego, niż rozmówca mówiący tylko o sobie. Rozmowa ma służyć obustronnej wymianie myśli.
  • Nie jedz, nie pij, nie żuj gumy, nie pal papierosa, rozmówca odbierający takie dźwięki może poczuć się urażony.
  • Nie zadawaj nietaktownych pytań, możesz w ten sposób sprawić przykrość rozmówcy.
  • Nie używaj poufałych zwrotów: „kochanie”, „skarbie”, „kotku” etc. Póki dobrze nie znasz osoby, z którą rozmawiasz i nie masz pewności czy jesteście stworzeni dla siebie, takie zwroty są nie na miejscu Twój rozmówca może poczuć się zakłopotany.
  • Nie opowiadaj historii swojego życia, pierwsza rozmowa telefoniczna powinna być krótka i rzeczowa.
  • Rozmowę kończy zawsze ta osoba, która ją zainicjowała.

 Internetowe biuro matrymonialne MyDwoje.pl życzy miłego telefonowania i jeszcze przyjemniejszych spotkań!



 
Komentarze (3)

Prowadzenie rozmowy telefonicznej | Dobre wrażenie przez telefon - dodaj komentarz
facet; 2018-05-06 11:05:04 
Jedna pańcia pytała mnie czy mam samochód, domek jednorodzinny i konto bankowe
M; 2017-10-20 00:21:10 
Czy wypada aby w czasie pierwszej rozmowy telefonicznej rozmawiać na tematy polityczne? Czy wypada wymuszać na rozmówcy odpowiedzi na pytanie jakie są jego poglądy polityczne ? Co jeśli rozmówca nas do tego zmusza ?
monia; 2015-08-05 18:14:11 
Rozmowa telefoniczna to już połowa sukcesu. Jeśli dobrze nam się z kimś rozmawia to kolejne tematy pojawiają się jeden za drugim. Gorzej jak się gadka nie klei, wtedy to i w realu raczej nie zaiskrzy. Wiadomo czasem nerwy biorą górę, mamy pustkę w głowie, głos nam drży, ale najważniejsze aby być sobą, nie udawać kogoś innego.

Dołącz do nas

* Pola obowiązkowe

Nieprawidłowy adres E-mail
Hasło musi zawierać minimum 6 znaków
Hasło różni się od podanego wcześniej
Podaj datę urodzenia

lub zarejestruj się przez facebooka

Klauzula Informacyjna My Dwoje: 1. Administratorem danych osobowych (ADO), czyli podmiotem decydującym w jaki sposób będą przetwarzane... Twoje dane osobowe jest: Fire Media Interactive Ltd, Kemp House, 152-160 City Road, EC1V 2NX Londyn, Wielka Brytania. 2. ADO wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail [email protected], 3. Twoje dane osobowe są gromadzone i przetwarzane w następujących celach: - realizacji zawartej z Tobą umowy, w tym umożliwienia nam świadczenia usług drogą elektroniczną, - realizowania usług oferowanych przez serwis na podstawie wyrażonej przez ciebie zgody, - w celach podatkowych, rachunkowych i ewentualnych roszczeń i. in.– na podstawie obowiązujących i nałożonych na ADO przepisów prawa oraz do ochrony żywotnych interesów osoby, której danej dotyczą lub innej osoby fizycznej, -celach marketingowych w tym prowadzenie marketingu bezpośredniego, prowadzenia badań i analiz serwisu, między innymi pod kątem jego funkcjonalności, poprawy działania czy też oszacowania głównych zainteresowań i potrzeb użytkowników - na podstawie prawnie uzasadnionego interesu ADO, 4. Twoje dane są przekazywane do zaufanych podmiotów współpracujących z serwisem w ściśle określonych celach. 5. Dane osobowe będą przechowywane przez czas obowiązywania zawartej umowy, a po tym czasie przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na ADO przepisami prawa, tj. obsługi po usługowej, dochodzenia ew. roszczeń w związku z wykonywaniem umowy, w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych oraz w celach prawnie uzasadnionego interesu ADO maksymalnie przez okres 30 lat. 5. Osoba, której dane są przetwarzane w granicach określonych w RODO ma prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, a także przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, a w przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody na przetwarzanie danych osobowych – prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, 6. Dane będą wykorzystywane do automatycznego podejmowania decyzji w celu przygotowania wyboru ofert matrymonialnych dopasowanych do kandydata, 7. Dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności Serwisu.

Napisz do nas

Konsultacje telefoniczne są dostępne w abonamentach +

Pomoc

Kobiece twarze MyDwoje

Zarejestruj się za darmo i przeglądaj dalej

Zarejestruj się

Ogłoszenia matrymonialne - Kobiety:

Ogłoszenia matrymonialne - Mężczyźni:

MyDwoje - krok po kroku

1. Zarejestruj się i wypełnij profil
2. Wypełnij test partnerski
3. Obejrzyj propozycje partnerów
4. Napisz wiadomość
5. Zakochaj się!


Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku!

Nasza strona używa plików cookie w celu personalizowania treści i reklam, zapewnienia funkcji mediów społecznościowych i analizy ruchu na naszej stronie. Udostępniamy również informacje o korzystaniu z naszej strony internetowej naszym zaufanym partnerom. Dzięki cookies możemy dopasować wyświetlaną treść do Twoich preferencji.

Zaakceptuj wszystkie stosowane przez nas pliki cookie lub dokonaj własnych ustawień i zmieniając zakres swojej zgody w ustawienia zaawansowane. Czytaj więcej o ciasteczkach w Polityce prywatności.  Jeżeli korzystasz ze strony, wyrażasz zgodę na stosowanie przez nas plików cookie.


 
zamknij